Kampania: Sprawdź, jakie masz prawa
W latach 2005-2008 Federacja Konsumentów realizowała projekt finansowany przez Komisję Europejską DG SANCO, którego dobrze widocznym efektem była kampania społeczna „Sprawdź, jakie masz prawa”.
Kampania miała charakter ogólnopolski, skierowana byłą do wszystkich konsumentów.
Polska byłą pierwszym krajem spośród nowych członków Unii Europejskiej, w którym realizowany był tego typu projekt, promujący prawa konsumentów.
Celem kampanii było poinformowanie konsumentów o przysługujących im prawach, nauczenie ich, jak z tych praw korzystać oraz promocja organizacji konsumenckiej – Federacji Konsumentów - jako źródła praktycznych informacji.
Kampania prowadzona była dwutorowo: w części promocyjno –informacyjnej korzystaliśmy z przekazu telewizyjnego, radiowego i prasowego, natomiast działania typowo edukacyjne prowadziły oddziały FK, dystrybuując, m.in. wydawnictwo „Sprawdź, jakie masz prawa”.
Spoty telewizyjne kampanii:
reklamy prasowe:
<< Kampania: Sprawdź, jakie masz prawa